IsoQRS > Lewe menu > Strefa Wiedzy > Jakość w pracy > Złodzieje czasu w pracy

 

Złodzieje czasu w pracy oraz sposoby jak ich się pozbyć


t.jpg

Brak planu

Plan oparty na celach, które chcesz zrealizować jest podstawą efektywnego działania. Rozwijając swoją firmę stawiasz na jakość usług czy też produktów i dbasz, by ta jakość była coraz wyższa. To są cele, które realizują się z dnia na dzień za pomocą Twoich działań. Określ, które działania są najważniejsze i zaplanuj rozsądnie ich realizację.

Robienie rzeczy pilnych zamiast ważnych

Zadanie ważne to takie, którego niewykonanie pociąga za sobą istotne konsekwencje dla realizacji Twojego celu. Jednak najczęściej jest tak, że skupiamy się na realizacji zadań pilnych, gdyż to termin ma dla nas kluczowe znaczenie. Zastanów się, które zadania są naprawdę ważne, a które tylko pilne i zaplanuj czas adekwatnie do tych przemyśleń.

Brak skupienia się

Czas przeznaczony na kilka zadań wykonywanych jednocześnie wydłuża się w stosunku do czasu realizacji zadań wykonywanych pojedynczo. Robienie kilku rzeczy na raz wcale nie spowoduje, że będziesz efektywniejszy i wydajniejszy. Zacznij realizację zadań od jednego, ale zrealizuj je wszystkie po kolei.

Ropraszacze

Rozpraszacze takie jak rozmowy na prywatne tematy, plotki czy żarty zabierają dużo czasu w pracy. Pracując w większym gronie na wspólnej przestrzeni, warto ustalić zasady obowiązujące Was wszystkich. Media społecznościowe jak Facebook czy serwisy informacyjne to podstępni złodzieje czasu, ciągłe robienie przerw w celu sprawdzenia aktualizacji może uzależnić i skutecznie odciągnąć od obowiązków.

Brak delegowania zadań

Każdy kto dąży do perfekcjonizmu będzie miał problem z delegowaniem zadań, gdyż uważa, że jedynie on potrafi doskonale stworzyć dany produkt lub usługę. Delegowanie zadań to sposób na radzenie sobie z brakiem czasu i rozwijanie pracowników.

Potrzeba kontroli

Dbanie o jakość usług i produktów jest zaletą, ale perfekcjonizm sprawi, że nie będziesz w stanie zaufać innym osobom, gdyż tylko Ty będziesz czuł się gwarantem doskonałej jakości swojej pracy. Niestety może zabraknąć Ci czasu na sprawy istotne, których realizację będziesz przekładać i Twoja efektywność spadnie.

Bałagan w dokumentach

Porządek w dokumentach jest podstawą działania. Nie musisz mieć wszystkiego pod ręką, ale jeśli nie wiesz gdzie szukać, to zapewne stracisz dużo czasu, żeby odnaleźć to co jest Ci potrzebne oczywiście na już.

Źle zaplanowane spotkania

Źle zaplanowane i zrealizowane spotkania to czynniki wpływające negatywnie na efektywność pracy. Zastanów się czy obecność Twoja lub pracowników jest niezbędna czy będzie to strata czasu. Podczas spotkania pamiętaj jaki jest jego cel i realizuj je zgodnie z planem.

© 2017 IsoQRS.    Wszystkie prawa zastrzeżone.

design : Internet-media.pl